събота, 26 юли 2014 г.

масичката на балкона и "лесните" калъфки за столчетата

 Това остана от балконската ни масичка. Може и да сте забелязали в предишната публикация, че я бях скрила под една покривка - ето защо! Как изглеждаше в началото може да видите ето тук. Освежихме преди време столовете, но масата остана да чака. Сега дойде и нейния ред за освежаване. С малкия ни Мартинчо се разходихме до BAUHAUS и купихме три летвички, който трябваше да стигнат за направата на нов плот на масата. Размера им беше възможно най-близък до оригиналния.
Естествено Милен разглоби стария плот и наряза летвичките за новия, а от мен шкурката и боята :) Изчистих с една шкурка ръждата, където я имаше и боядисах основата с бяла боя (на спрей).
Три от летвичките оцветих в различни цветове, а останалите само ги лакирах. Ако зависеше изцяло от мен всички щяха да са различни, но както и при столовете се съобразих и с Милен, който си ги харесваше в натуралния цвят.
 За да се получи всичко в тон направих и две нови калъфки за възглавниците на столовете. Това за мен е възможно най-елементарния начин да се ушие калъф и сега ще ви го покажа много подробно в снимки. Първо си отрязах парче плат. Ако искате калъфка с размери 40/40см, парчето трябва да бъде около 45/100см. Първата ми работа беше да подгъна на машината едната, къса страна на парчето плат, ето така...
 ...после поставих възглавницата за която е калъфа отгоре...
 ...прегънах отгоре й плата...
 ...после го подпъхнах (дясно на снимката) под възглавницата. По този начин трябва да се зашие.
 Ето го отново последния момент с подпъхването, но погледнато от долната страна :))) за да е по-ясно.

 С карфици си отбелязах къде да мине шевът...
 ... и той мина :))))) От ляво и от дясно на калъфката, като аз си оставих около 2-2,5см надмерка (или което ще рече - когато режа плата, за да се получи възглавницата 40см широка и добавям 2,5 отляво и 2,5см от дясно, така се получава 45см ширина на парчето плат, но може и по-малко да е ако сте по-напред с материала :)))))
 От лицевата страна ми се получи ето това. За да ви стане по ясно си погледнете калъфката на възглавницата на която спите, а ако сте от тези като мен и не спите, защото на Мартин му растат зъби може да видите калъфа на таткото :))))) (не че и той се наспива ама поне лежи там нещо :))))
 И така изглежда освежената ни тераса сега.
Но мисля че ще променя цвета на оранжевата летвичка. Искам да се получи като онзи тревно-мръсно-зеленикавия от калъфа на възглавницата.
Всичко ни е различен цвят и металните основи също, но луд на шарено се радва :)
А тук да покажа, че и Марто си е донесъл стола :)))) На тати -син, на мама-розов, а на Марти - зелен стол (гърне) :)))))
 Ето го, вече е на 1,5 години :) не изпуска от поглед "бутата" (разбирайте колите по улицата), качен върху истинско столче, което използваме за да го къпем в банята под душа. Да ви кажа и върху гърнето съм го къпала и е доста удобно, защото няма как да падне от него :))))

Няма коментари: