събота, 8 ноември 2014 г.

Детско легло - къде Марти прави нани на

 Малкия ми Марти вече не е толкова малък и вече спи в легло за големи, но повече се върти отколкото спи, затова си има и преграда.
Историята е следната...
... имахме си ние в "склада'' (така наричам стаята в която се пълни с ненужен багаж, но от онзи, който когато изхвърлиш и ще ти потрябва) едно малко диванче. Изключително функционално, защото освен чекмеджетата отдолу за багаж има и опция за разпъване и се превръща в легло. Изтегля се един от подлакътниците и върху рамката се поставят възглавниците от облегалката. 
 Отдавна го заглеждах аз това диванче, но имаше нужда от малко работа по външния му вид. Реших да го пооправя и Мартинчо(който вече е на 1,8г) да спи на него вместо в кошарата. Та той не е бебе, а вече дете! Един ден и принцеса може да реши да стане - за "радост" на баща му :)))) 
 Първото, което направих е да ушия калъфи на възглавниците - нещо по-свежо от тази кафеникаво-скай-шит дамаска. От креслото ми беше останал малко от сивия кариран текстил затова го използвах и тук, а сивото на гърба остана от завесите в спалнята, които все пак скъсих и вече не се влачат по пода.
 След това с шкурка минах дървената част за да махна стария, напукан лак.
 Замених го с ето този лак от IKEA, който колкото повече нанасяш, толкова по-наситен цвят се получава. Водоразтворим и на базата на натурално ленено масло (дъра бъра...малко като реклама стана). В магазина предлагат и четки (някакви странни, гумени ми изглеждат) с които се нанася лака. Има го и в други цветове.

 На мен обаче с тези четки не ми хареса резултата, затова използвах и малка гъба - дунапрен, с който разнесох лака. Интересното тук е че под него прозира основата, шарката на дървесината, само че аз нямах нищо интересно в моята шарка :) което да показвам.
 И така направих около три - четири слоя с лака докато стане достатъчно син цвета, поне за мен!

От долу не изглежда перфектно, но там така и не се вижда, затова само го почистих с кърпа.
 Имаше и малко разцепване на фурнира на места и за да го скрия налепих отгоре с лепило Ц200 няколко изрезки от салфетки.


Тъй като Мартин спи много неспокойно и постоянно се върти в леглото трябваше задължително да му сложа преграда. Купих ето тази, отново от IKEA...
... но тъй като тя бе напълно успешно преодоляна на втората нощ (разбирайте че Мартин падна спейки от леглото прескачайки парапета), се наложи да направим малка поправка. Татко му направи нова дървена част, която аз първоначално боядисах в син цвят, но когато я сложихме имаше много голяма разлика между цвета на леглото и този на парапета, затова го пребоядисах в бяло. Дупките направихме, защото иначе не виждах нощем дали е отвит и трябваше да ставам за да се уверя ( в 95% от случаите спи без одеялото). Когато много ми се спи почти е невъзможно да се изправя от леглото:))))
 Това е почти новото, преправено легло на малкия Марти, дом на много зайци и с вече по-висок парапет, което след време може да служи и като диван в детската стая. Направихме чекмеджетата отдолу с колелца, за да ги издърпвам по лесно.


  Сега с растежа на детето ще ни расте и леглото. Първо ще го разгъвам само с едната възглавница от облегалката, а по нататък и с другата.

4 коментара:

Елена каза...

Невероятно добро изпълнение на една страхотна идея. Аз също много обичам старите дивани и кресла, но нямам талант и търпение да се справя с едно такова предизвикателство. ПОздравления, Ваня! Страхотно легло за готина Марти. Сладки сънища му желая в него :)

Анонимен каза...

Оооо аз съм спала на абсолютно същото легло :) Екстра е станало! :)
Деси

Unknown каза...

Отново страхотна идея и изпълнение от твоя страна :)

Ваня Радионова каза...

Здравей, аз имам същия проблем с прехода от кошара към легло и палавия ми юнак, исках да питам стабилна ли е преградата и каква е височината на плоскоста мисля да се възсползвам от идеята?