сряда, 12 октомври 2011 г.

спалня за родители

Тези ужасяващи снимки са от спалнята на моите родители. Историята е доста дълга и най-накрая с някакво развитие. Още преди около десет години на няколко пъти събирахме пари за да оправим тази стая, но винаги излизаше нещо много спешно, за което отиваха всичките спестявания. Шегувахме се с една колежка в работата, че при нея, това нашето положение се нарича спестовен фонд "тенджера под налягане", като в него винаги има недостатъчно пари за да се купи въпросната тенджера или в момента когато има нужната сума се налага част от нея да се използва за нещо по-важно. Така е и в нашия случай, затова реших, че трябва да се работи постепенно за да стигнем до целта.
Така изглеждаха пода и осветителното тяло в спалнята. Паркета определено имаше нужда от циклене, а тази лампа ми действаше много зле. Най-важното беше, че майка ми се съгласи да направим нещата както аз кажа, без никаква съпротива и претенции към цветовете. Което си е истинско постижение, защото тя не обича драстичните промени и е доста консервативна относно цвета на стените.
Искахме да направим каквото можем сами за да спестим колкото можем повече, но да си призная не ни се получи за всичко, защото понякога без майстор не става. Бяхме решили да направим тавана на стаята със стиропорени панели, защото преди време беше паднала част от мазилката на тавана и майка ми се притесняваше да не й падне нещо на главата. Затова свалихме цялата мазилка на тавана, намазахме с дълбоко-проникващ грунд и започнахме с лепенето на панелите.

Тогава нещата се объркаха, защото тавана ни не беше равен и панелите не залепваха добре. Извикахме майстор(както казах някой неща просто не стават без квалифицирана работна ръка :)и той направи окачен таван с гипсокартон, накрая шпаклова и стените(това също бяхме решили да спестим) по желание на баща ми. Като се прави поне да се направи добре! След това изциклихме дюшемето и разликата стана осезателна.


Дойде време да боядисваме стените с латекс. Цветовете които избрах бяха бяло и един цвят подобен на мляко с какао или по-точно капучино :) Много вкусен!
Имахме си и малък помощник, или един вид подвижен, пухкав парцал от който да се бършеш ако си изцапан с латекс...цвета им е почти еднакъв :) Тя всъщност е дама на около три години (това за момчетата ако се интересуват, тя си няма гадже).
Едната стена, с помощта на хартиено тиксо, направих на райета в бяло и цвят капучино.

Пердетата бях купила преди време от магазин JYSK от промоция, за около 8лв/брой, готова завеса с размери 145/250см. Лампата я взехме от Mr.Bricolage за около 80лв (върнахме неизползваните стиропорени панели и лепилото за тях, а закупихме за същата стойност въпросната лампа). Пердетата са малко дълги, но аз много харесвам точно това у тях.
Трябваше да пооправя и вратата към спалнята. Майка ми я изшкури и запълни с кит за дърво пукнатините и неравностите, а аз я боядисах (по-лесното за мен :)

Леглото всъщност са матраци на крачета (тях ги купих от матраци ТЕД, като подарък изненада, за около 300лв, защото до тогава майка ми и баща ми спяха на легло с пружина с размер 120/190см - двамата!)Идеята ми е след време, когато направим леглото да махнем крачетата и да използваме само матраците.
Много им се дразня, как може толкова време да не обръщат внимание на тази стая и затова започнах аз да побутвам нещата за да се случва нещо. Определено не ми беше по фън шуй :))))
Ако забелязахте в началото на снимките имаше един много стар гардероб от прабаба ми, който реших също да използвам. От гърба на гардероба направихме с Милен табла за леглото, за да не се цапа стената откъм възглавниците. В началото минах с шкурка бъдещата табла, намазах с кит пукнатините, лакирах и по ъглите сложихме дървени профили за да скрием дефектите.


Тогава ми се развали фотоапарата! Направо бях като болна :) Затова снимах с телефона, но мисля че и с него се вижда, че цвета на дървесината въобще не ми пасва с цветовете в спалнята. Извадих отново бялата боя, но не бях обърнала внимание на някой пукнатини и неравности, които сякаш изпъкнаха още повече като боядисах таблата в бяло.


Промених отново концепцията, не знам и аз за кой път вече! Сетих се за лепилото което ни остана от тавана, затова отидох и отново купих панели от стиропор, но този път взех модел с много интересен декор.
Нанесох лепило откъм гърба с гребен и с много кратко притискане към таблата, панелите залепваха и беше много по приятно от опитите ни с тавана на стаята.


Единственото по трудоемко беше прерязването, което правих с макетно ножче в средата на таблата, за да напасна стиропорените панели.

И се получи това...
...дори и малката помощничка се включи на test-drive! Включи се и то няколко пъти :)


Явно го е одобрила!
А това е проекта ми за спалнята, по който се водим за цялостната идея, но естествено някой от нещата ще се променят. Надявам се да ви е харесало и скоро да има продължение :)

6 коментара:

Анонимен каза...

Велико!

Sense Of Chanel каза...

Магьосница си ти! Получило се е повече от перфектно!

Любонька каза...

Прекрасная работа! Браво! Спальня преобразилась настолько, что трудно поверить! Все нравится!
А как родителям, понравилось?

Vanya каза...

Любонька до сих пор не изменили мебели, возможно понравилось :)))

спално обзавеждане цени каза...

С малко средства си постигнала много!Този пост направо ме мотивира да започна да мисля и за нашата спалня. Проблема с бюджета, който все отива за нещо по-спешно ми е до болка познат. Но те поздравява за това, че си взела нещата в свои ръце и си направила едно голямо Чудо със спалнята!

ламиниран паркет цени каза...

Много се радвам, че ни показвате тези невероятни снимки.Вижда се колко много труд се хвърлили за тази спалня, но поне гледайки крайният резултата всичко си е струвало.Малко по малко сте я превърнали в модерно помещение,където човек да влиза с голямо удоволствие.Много ми допаднаха стените с бяло и бледо бежово, които са неотрални и може да се комбинират при смяна на мебелите.Може би с малко черни и зелени акценти ще се придаде истинска живост.Очакваме още ваши творение в интериора.