неделя, 24 юли 2011 г.

кошница

Преди време имаше една рекламна кампания на бира, където продаваха бирата с една такава дървена кошница. Аз много я харесах, но не ми допадаше щампата отгоре й, но накрая дойде и нейния ред за промяна.
За начало използвах шкурка за да махна щампата от лицевата част.

След това боядисах външната част на кошницата с бяла боя, няколко пъти за да се получи равномерен цвят.


След като изсъхна боята, отново с шкурка се опитах да постихна ефекта на нещо старо, с протърквания на места, най-вече по изпъкналите ъгълчета, като така се откриваше дървесната част под боята. Много хубаво седи! Някой мебелни фирми продават такива "състарени" мебели и то на доста високи цени, поради това, че работата е основно на ръка,което естествено струва скъпо и е много трудоемко. Дори използват някой забавни техники,които не биха и ми минали през ума, като да удрят повърхността с чук и други предмети, за да се получат вдлъбнатини и дефекти, каквито би имал един стар шкаф например. Също и да пробиват малки дупчици, които се получават от вредители по дървесината(ако съм слушала внимателно в часовете, мисля че са вид бръмбари - точилари).
Мислех да използвам новата кошница като кашпа за цветя.
Ето тук вече се вижда добре моето състаряване на дръжката.
Но майка ми преди да я боядисам я използваше като кошница за щипки, такава и си остана накрая :)

4 коментара:

The witch каза...

Прекрасна идея. А каква боя използва - блажна, автоемайл лак, на водна основа?
Благодаря предварително.

Vanya каза...

Почитател съм на боята на водна основа, защото не мирише и изсъхва бързо. В случая пак е тази боя :))) докато не ми свърши кофичката - все тя :)))))

Анонимен каза...

Отново съм аз.
С латекс става ли? Той нали е водоразтворима боя?!?Ако не, моля те, напиши ми точното име на боята. Много съм невежа в това отношение, въпреки че съм доста сръчна и съм боядисвала (дори ми доставя радост ти удовлетворение) прозорци с лак, стените, мебели, желязо - все различни материи, но никого не съм купувала боята аз, дори не съм прочитала упътването на етикета.
Много ще съм ти благодарна, ако ми помогнеш. Решила съм на пролет да префасонирам стари соц мебели, от тези лакираните.

Весел и щур декември от кулата!

Vanya каза...

С латекс също ще стане, но ще се изтърка като го избършеш и си мисля че тогава ще трябва да се фиксира с лак. Най-добре като отидеш в магазина да попиташ за водоразтворима боя, тя е почти като латекса. Тази която аз използвах е на AQUIS - акрилатна боя - бяла, просто защото такава намерих, а и беше в малка разфасовка. Може да видиш снимка с опаковката в тази публикация http://ciknoto.blogspot.com/2012/03/pay-it-forward.html