понеделник, 17 февруари 2014 г.

Подарък за рожден ден от мен за мен

Това е подаръка, който си направих за рождения ми ден миналата година. Нали много си се обичам и си подарявам такива хубавки нещица :))) Това ще рече, че още от ноември месец се суетя около този скрин и сега най-накрая е готов!
Тъй като е втора употреба беше напълно ясно, че без забележки няма да мине.


И един хубав и мразовит ден започнах с шкуренето и стигнах до заключението че това най го мразя :) Отнема твърде много време за нетърпелив човек като мен! За да бъда честна някъде около три-четири дена търкане, защото все пак и бебе имам да гледам и времето за работа се ограничава до три часа на ден. Добре че имаме и баба да помага понякога и така успявам да напредна повече.
Исках шкафа да изглежда стар и прегорял, така да се каже :) Първо започнах с леко разреден черен байц за дърво, защото исках шкафа да е тъмен. Явно обаче за това, което исках не трябваше да разреждам байца, но се получи добре и така.
С шкурката протърках на места дървото за да излезе естествения цвят и да ми се получи малко по артистично.
На всякъде стана чудесно с изключение на плота, който колкото и да бях шкурила си остана на петна, които и байца не покри добре. Ако бях продължила с шкуренето нямаше да остане фурнир по него. Същото се получи и с вратичките, а и не можах да изшкуря добре дребните извити детайли, или по-точно много се изнервих с тях и започнах да ги претупвам. Реших че ще направя нещо друго.
На плота измислих да залепя тапет за стена, а вратичките да боядисам в черно.
За да изпъкват върху черните врати, боядисах всички дръжки и панти със спрей-боя в светло син цвят.


Качихме шкафа в спалнята ни където ще стои, защото в гаража ми беше много студено да работя, пък и вече бях свършила с мръсната работа. Там на топличко залепих тапета върху плота и го лакирах отгоре с водоразтворим лак за дърво.

Вратичките пък боядисах с черна мат боя.

Няма нужда да казвам, че нещо не се получи задоволително :( Абе направо стана отврат! Къде отиде матовото не знам, но на места боята стана мат, на места гланц, явно ще уволнявам онази с шкурката - не си е свършила добре работата! И така - пак бяло! Добре че в магазина ми смениха черната боя с бяла :)
Естествено за разкош протърках и бялото на места и така излезе черната боя. Стана много интересно,...



а това се получи с плота...
Всичко чудесно ама бялото и светло синия цвят не се харесаха и трябваше пак да боядисвам дръжките и пантите. Корпусната час в дървесния цвят също не стоеше добре с белите врати. Е така е защото обичам да ми е гадно :)))
Боядисах средната част на корпуса в бяло.
И ето най-накрая след около четири месеца работа имах задоволително, чудесен резултат. Всъщност ми остана да лакирам отгоре, но това ще го направя като дойде топлото време! Сега много си го харесвам :)


8 коментара:

Pavlina Petkova каза...

Получил се е великолепен резултат! Страхотен скрин!

Анонимен каза...

Уникално изпълнение :) Нямаш лош пост...следя те с интерес :)

Стефка каза...

Стилно! Усещането, което носят старинните мебели е необяснимо, а след твоята вълшебна намеса остава само да се ръкопляска. Усмивки.

The witch каза...

Много работа, доста вложено време..., но прекрасен финал.
Свалям Ви шапка!
Може ли да сложите линкове към използваните бои и лакове или да посочите марки в текста.
Мисля, че ще бъде полезно за начинаещи мераклии.
Благодаря!

Unknown каза...

Отново страхотно свършена работа.... :) чудесено се е получило

Nina Haveheart каза...

Перфектно. <3

Yana каза...

Невероятно красиво! Истински се радвам на желанието и емоцията, с които правиш всеки един детайл. И на търпението, защото на мен такова ми липсва. :-)

Марчела каза...

Мнооого красиво!Заслужавало си е цялото усилие!