петък, 11 май 2012 г.

Пролет в градината ни

Вече официално е пролет и дойде време за пролетно почистване. При някой това време отдавна е отминало, да не кажа че е лятно време, но аз сега успях :) Измих прозорците и добавих няколко нови цветя на нашата тераса. Сега тя изглежда чиста и подредена! Време е за кухнята, но нея скоро я започнах и ще изчакате да привърша, за да ви я покажа. Ще има нов цвят(истински шок за Милен) и пердета, но за това по-нататък.

Имам ново Каланхое в саксия - розово :) Старото от две години не цъфти и само се боря с въшките му.Реших че няма смисъл да го мъча повече. Ново е и това цвете, което аз наричам "обечки", защото не съм сигурна за точното му име.
Тази година се надявам да имам цъфтящо Мушкато, защото тези когато си ги купих бяха с цветове, но като ги засадих изсъхнаха :) Така че очаквам включване!
Вманиачена съм на тема Лавандула! Кремове, ароматизатори и всичко каквото се сетите съдържащо я в състава си. Първо си купих семена - нищо не покара! После си купих Лавандула в консерва от магазин "Джъмбо". Много ми беше интересна, защото изглежда като кутийка от бира, отваря се като бира и единственото, което се изисква е някой да я полива. Но и тя не върви особено добре. Не че не я поливам, ама нещо е в застой. Затова накрая си купих вече пораснала Лавандула и съм много доволна! До нея насадих и тези цветчета, който трябва да станат като малки храстчета. Обичам всякакви цветя, който изглеждат като горски, планински или от някоя поляна, затова в тази саксия съм насадила подобни - Планинския ми кът :) Мисля да наслагам и бели камъчета.
Естествено отново имам Петунии, защото виреят много добре на терасата и нямат проблеми със силното слънце. Взех си една почти черна, по-скоро много тъмно лилава.
Отново посадих и подправки, но сега само магданоз и босилек. Миналата година използвах само тях. Босилека ми нямаше време да порасне от салата "Домати с моцарела". А тези семена на "Космос" открих случайно. От много време искам такова цвете, но не знаех как се казва. Расте доста високо, като голям храст и има много нежни цветове. Купих си семена накрая, но когато ги разсадих навън, всичко ми загина от дъждовете.
Останаха ми подправките :)
И така от зимната гледка на нашата тераса...
...вече си имаме пролетна картина! С чисти прозорци :)
Това пък са щорите ни, които свалих за да изчистя. Оказа се че от слънцето са изсветляли. Преди време, когато ги купих бяха в светъл цвят, но с малко черен байц за дърво ги оцветих. Вече са по-скоро сиви на цвят. Зад тях се вижда в саксията новия ми разсад на "Космос". За него сега ще ви разкажа по-подробно.
След неуспешния опит със семената си купих от IKEA ето тази кутийка.
В нея имаше всичко необходимо за засаждането на това цвете.
Семена, саксия и пръст. Пръста беше много интересна. Аз такава не бях виждала. Имаше вид на хапче, което се разтваря във вода и когато поеме всичката вода се слага в саксията. Тя пък е за еднократна употреба.
И така семената ми отново покълнаха и се надявам този път да доживеят до цвят. Стискайте им палци!

3 коментара:

Rossitca каза...

Страхотна е станала тераската. И аз съм фен на лавандулата. А и космос си посадих тази година..Ще чакам снимките да видим дали ти се е получил. Аз и моя ще снимам, ако стане:-)
Приятна почивка на терасата!

Vanya каза...

Rossitca да ти се похваля...космоса ми засега оцелява и върви много добре. Дано и да цъфти :)

хубав холов ъгъл каза...

Стискам палци мушкатото да цъфне! И всички останали семенца да са тръгнали както трябва. Определено пролетния изглед на балкона е много по-свеж от зимния :) Аз търся вдъхновение за нашия балкон, който обаче е остъклен и не мога да украся по този начин с цветя. Но за това пък мисля да плагиатствам идеята с подправките. Майка отдавна ми е дала семена на босилек, но мисля за магданоз и копър. Това са двете подправки, които обожавам! Магданоз се слага почти навсякъде, а копър в любимия ми таратор :)