сряда, 15 август 2012 г.

на оръжие, дъга и малко цветя

Ето ги цветята ми в пълния си блясък.

А ето на следващата снимка и прословутия ми "космос"...споменах, че след много време най-накрая разбрах как се казва това цвете. Бях го видяла в една градина и много исках едно такова. Намерих го, обаче не му вървеше. Първите му семена не оцеляха пролетта след дъждовете. Тези на снимката са втория ми опит, но и те не живяха дълго :)))) Тъкмо започнаха да цъфтят и хванаха въшки, и почти измряха с изключение на едно стръкче. Къпах го в банята с препарат за прозорци. Няма шега :)))) От мама знам, че ако растение хване въжки, трябва да го изкъпя със сапунена вода, но без да мокря пръстта - само листата да мия! Аз нямах време за сапунена вода :)))) затова беше препарата за почистване на стъкло. Добре че се получи - бях ги отписала! Сега имам един стрък и се надявам да видя цъвтеж до края на лятото :) Ако ли не, ще направя всичко по терасата в сапунена вода - като лудо парти в Ибиса ще стане! Въшки да не виждам :)))

Искам да споделя и тези снимки на дъгата, която успях да снимам в нашето "гето". Добре че са ми цветята на балкона, защото навън никак не ми харесва. Живеем в грозен квартал - да не кажа и град. Всичко е мрачно, мръсно и сиво. Все още не мога да свикна с това, че някой съседи си чистят ушите докато се разхождат по стълбището на блока и след това си изхвърлят клечките за уши на стълбите. Има и по ужасяващи неща, като например едно лайно, което смърдя на стълбището цели три дни, защото ние си плащаме за чистачка и асансъор, но 50% от живущите -не! Може би точно тези 50% серат (без извинение) в общите пространства. Сега като съм почнала се сещам за една съседка, която вечер си изтупваше покривката от масата през балкона заедно с люспите от слънчогледови семки, обелките от наденица и фасовете от цигари. На места съм виждала дори и опити на някой да уцелят кофите за боклук директно от балкона си, като окичват близките дървета с пликове и отпадъци - това защото още не са надобряли достатъчно, но опитите продължават! И любимите ми неделни тълпи от роми-футболисти и алкохолици пред магазинчето за цигари и алкохол, коментиращи на висок глас (да не кажа направо крещящи на майчиния си език) резултатите от мача и други реплики за нечий майки, под звуците на кючек от близката 124-ка. Явно за това живеят някой хора - мерцедес, напиване с крещене и силна музика! Нещо май подпалих моторетката :))))) А после защо има емигранти? Като не можеш да промениш нещо - игнорирай го!  Това беше от пролетта :))))) - та исках да кажа, че от много дълго време не бе валял дъжд, че да ни измие от боклуците!
За да не се гръмна (или някой друг) ми остана радостта от дъгата!
Дори се получи двойна дъга :)))
И после пак заваля силно и замина за Германия. Това го казвам, защото там цяло лято само вали дъжд - този, който трябваше да вали при нас, и той е там! От тогава  - нищо! Ако пак завали, мисля да си го снимам, че забравих какво е :)

2 коментара:

Rossitca каза...

здравей Ваня,
много хубави цветенца.
Да споделя за космоса, и аз много го харесвам и аз тази година реших да се пробвам с него на терасата... е успях - само, че моите семена бяха в подълбоки саксии, дали това има някакво значение не зная, но можеш да пробваш. Успех1

Анонимен каза...

Голям сладур си ти :)) И аз съм правила опити да снимам дъга без да се виждат грозните ни соц.блокове. Тук не е гето, ама почти, грозотия са тези олющени блокчета с тук таме налепени изолационни кръпки в зелено и веднага след това пембено, а на горния етаж в червено и оранж. Мъдро и стилно. Да ти стане приятно на душата от толкова много липса на усет, идея, хармония..
А цветето "космос" го виждам и чувам за пръв път, но няма начин да не ти тръгне добре, в добрички ръце е попаднало :) Хайде отивам да доказвам липсата на робот в мен :)) Не знам как ще изляза този път - като Мариана, Marielou, или анонимна :))))